Filosofierande...

Behandlar dagligen frågeställningar som stör mig, skrämmer mig men kanske framförallt intresserar mig...
Frågor vars svar är lika, eller eventuellt än mer problematiska, oavsett negativ, likgiltlig eller positiv besvarning...
Frågor söker svar. Svar söker frågor.

"Att tänka är att samtala med sig själv..."

"Den som aldrig tänker färdigt får aldrig något gjort..."

"Jag vet att jag inget vet..."

"Är glaser halvfullt, halvtomt eller är glaset dubbelt så stort som det behöver vara...?"

"Jag gör allt till inget och får allt igen. Jag gör ingenting till allt och får ingenting igen..."



"Vissa ser allt negativt och deppar över det, vissa ser det positiva och glädjs åt det, få ser både det positiva och negativa och sedan rycker axlarna åt det..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0