hey, hey, hey, hey...

 "Hej då" borde bli min standard replik då allt man tar sig an, eller tänker kan inte kan fullföljas så "bra" som man vill... Inte för att jag till 100 % är perfektionist men det jag tar mig an ska bli "bra" även om "bra" kan vara relativt som fan... Till och med mina övervägande tankar söker argument som är för och mot, varje vardags situation har ungefär  sju-åtta för argument och nio och en halv mot argument eller tvärtom. "Bra" i någon annans ögon kan vara succé men med de egna osynliga glasögonen kan vara total katastrof... Det roliga i den här problematiken är dock varför resultatet fås bra, sådär eller dåligt, eller någonstans bättre eller sämre eller någonstans mittemellan den fantastiska skalan... Ville man överhuvudtaget göra något bra? Anledningen till att prestationen, bra som dålig, ser ut som den gör kan brytas ner i molekyler och qvarkar. "Fel" kan oftast vändas till "Rätt", "bra" kan oftast vändas till "dåligt... När någon ser ett eller två tänkbara svar kan jag se tio och en halv andra svar...

Ett praktiskt exempel:
Är låten bra? Vanliga svar: Ja, nej, nja...

Mitt svar: Bättre än den förra, men ett par dåliga rader som vägs upp av ett par bättre, bra beat, konstig bas, bra röst i versen, dålig sång i reffen, bra metafor i vers 1, dålig liknelse i vers 2, bra lyrik i förhållande till historia berättande, dålig lyrik i förhållande till ordkonstnäreri, etc, etc...

Det gäller att se tavlan med alla dess pixlar istället för bara tavlans motiv... Alla delar sammanvävda istället för bara helheten i sig...

Jag säger inte att det är dumt, konstigt eller jobbigt... Snare intressant och rolig (roligt kan delas in i tragikomisk eller bara rolig komik)... Detta blogginlägg då? seriöst eller inte? haha... där är väl dagens gåta... Skiten har stor risk för att  låta läsas överdrivet seriöst... Varför det kan även det analyseras... Allt bör vägas i en osynlig våg med för- och motsida som motvikter... Vad väger tyngst eller väger det eller väger det lika?


Seriöst eller oseriöst, angående den sociala tillvaron är nog en roligare dagens fråga... haha.. eller?



"Jag är inte vem som helst, nej är speciell..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0