Krönika:

Varför går inte stil före ålder på våra svenska uteställen?

Är de rädda för diskriminering? 
Det skulle likväl kunna hävdas att det är åldersdiskriminering att inte släppa in folk som till sinnet har åldern inne men enligt några siffror inte har den ansedda "rätta" åldern. Är åldern det enda som representerar en god kund? Jag skulle vilja säga: Hell No...
En god kund handlar snarare om skötsel, spenderingsvillighet, god karraktär för publiken och liknande egenskaper...

Rent ekonomiskt vore det även mer "rätt" att släppa in folk av "rätt" karraktär och av "rätt" tillhörighet, sällskapsmässigt, snarare än de personer med "rätt" siffror på id-kortet? Ekonomiska syften dominerar ju så varför inte tillämpa det än mer?

Visst måste gränser dras, men är ålder rätt metod? Det tycker fan inte jag...



"Du kommer gråta så mycket att du dör av vätskebrist"

Kommentarer
Postat av: Duracell

Hur skall den icke objektiva individen kunna göra den objektiva bedömningen agående en annans individs tillfälliga personlig läggning vid dörren till krogen?

En invivid är stundom pålitlig, stundom opålitlig så för att nå den rättvisa du önskar skall individen dömmas det ögonblick hon befinner sig i annars har du åter igen en svart och vit bild som inte överenstämmer med de ögonblick du befinner dej i.

Av ren lathet och människans önskan om att kunna dömma allt svart och vitt - har påfundet av siffran tillämpats för att dömma dej och din person med ursäketn att "då blir det iaf lika för alla". Det som man glömt är hänsynen till perspektivet du talar om - den goda kunden.

Ekonomin som du varmt framhåller har sin grund och bas i det av den icke objektiva individens påfund av siffran. Hur objektiv är då ekonomin?

2008-05-16 @ 10:51:31
URL: http://zkojaracing.se
Postat av: M.

Objektivitet existerar inte, så varför försöka? Allt i är i grund å botten hermenuetisk tolkat någonstans (och ofta flera) på vägen....

2008-05-16 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0